دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
تکنولوژی های زیر آبی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۵۹:۲۰

معرفی و تجلیل از تیم‌های برتر بخش طراحی مسابقات ملی ربات آبزیان

باشگاه خبری فراساحل: تیم‌های بر‌تر مرحله طراحی نخستین دوره مسابقات ملی ربات آبزیان در واحد علوم و تحقیقات معرفی و تجلیل شدند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، رئیس نخستین دوره از مسابقات ملی ربات آبزیان با توجه به ظرفیت علمی و تحقیقاتی، امکانات و تجهیزات دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات گفت: «با توجه به ظرفیت‌های موجود در این واحد و دانشکده‌های آن، تبدیل واحد علوم و تحقیقات به یکی از قطب‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه دریایی کشور دور از ذهن نیست.»


دکتر مجید عباس‌پور برگزاری مسابقاتی نظیر ربات آبزیان را در فرهنگ‌سازی و تشویق دانشجویان به حضور در این حوزه موثر دانست و افزود: «ربات آبزیان موضوعی جدید در دنیاست که اخیرا به آن توجه ویژه‌ای شده است، واحد علوم و تحقیقات نیز در این زمینه با برگزاری نخستین دوره این مسابقات نشان داد که نگاهی ویژه به این نیاز کشور دارد.»


رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات افزود: «در حوزه ربات آبزیان به‌واسطه کاربردهای فراوانی که برای آن وجود دارد، زمینه مناسبی برای فعالیت مهیا شده است. معتقدم می‌توان با کمک و همکاری دانشجویان و استادان با ارائه طرح‌های نوین و کاربردی در پیشرفت هرچه بیشتر علم و برطرف کردن مشکلات و معضلات ایران و دنیا در این حیطه، اقدامات موثری صورت داد.» وی با بیان اینکه تنها نباید به برگزاری مسابقات اکتفا کرد، گفت: «بسترسازی برای حضور هرچه بیشتر دانشجویان، استادان و محققان در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.»


دکتر امیر حسین جاوید رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات و دبیر مسابقات ربات آبزیان نیز در این مراسم گفت: «در این دوره از مسابقات ربات آبزیان که برای نخستین بار از سوی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، حدود ۱۳ تیم برای حضور اعلام آمادگی کردند که از این میان ۹ تیم توانستند در زمان تعیین‌شده طرح‌های خود را به دبیرخانه این مسابقات ارائه دهند.» دبیر مسابقات ربات آبزیان افزود: «پس از بررسی و داوری، شش تیم به مرحله ساخت مسابقات ملی ربات آبزیان راه پیدا کرده‌اند. مرحله نهایی این دوره از مسابقات، شهریور سال جاری در مجتمع فتح واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد.»


سرپرست سه تیم بر‌تر این مسابقات با عنوان اکتاگن، شارک و نوشهر که موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند، از استادان واحد علوم و تحقیقات هستند. تیم‌های آرتمیس، مانتاریکا و تیم نون به ترتیب مقام‌های چهارم تا ششم را کسب کردند. در این مراسم دکتر محسن خسروی بابادی نماینده معاونت همکاری علمی سازمان صنایع دریایی از اختصاص ۱۲۰ میلیون ریال کمک هزینه به پروژه‌های دانشجویان مقطع دکتری و ۶۰ میلیون ریال به پروژه‌های دانشجویان مقطع کار‌شناسی ارشد مورد تأیید این سازمان نام برد. علاوه بر جایزه نقدی برای دو تیم اول، کسر خدمت نظام وظیفه نیز اختصاص خواهد یافت. بنابراین گزارش، امکان سرمایه‌گذاری بر روی طرح تیم‌هایی که از سوی سازمان‌های ذیربط کاربردی شناخته شود، وجود خواهد داشت.



  کد خبر : 1558
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :